Dotarcie do własnej grupy docelowej

Kluczową rolę odgrywa tutaj taki rodzaj reklamy, który trafi w grupę docelową oraz możliwość mierzenia jej rezultatów. W obu przypadkach najlepszym rozwiązaniem jest zastosowanie systemu reklamowego Facebook Ads oraz Google Adwords.

Pierwszy z nich pozwala precyzyjnie emitować reklamę użytkownikom Facebooka i Instagramu, którzy spełniają interesujące nas cechy, zachowania, wiek itp.

Z kolei Google Adwords pozwala skupić się na osobach szukających informacji w wyszukiwarce Google w czasie rzeczywistym, przebywających na interesujących nas portalach branżowych lub oglądających konkretne kanały lub filmy na Youtube.

To co istotne biznesowo, to sami określamy budżet jaki planujemy wydać na reklamę, a dodatkowo nie wiążemy się żadnym stałym zobowiązaniem. Wtedy kiedy chcemy się reklamować, to po prostu to robimy i wiemy ile za to zapłacimy oraz jaki przynosi to efekt.

W zależności od tego jaki obieramy cel działań reklamowych (sprzedaż, zbudowanie zaufania, zachęcenie do działania np. odtworzenie filmu, zapisanie się do newslettera itp), tak mozemy dobrać format reklamy, odpowiedni rodzaj kampanii oraz czas i koszt emisji.


ANALIZA FACEBOOK ADS, czyli jak reklama na Facebooku może dotrzeć do grupy docelowej?

 

Obecność Hodowli na Facebooku i Instagramie, to nie tylko wypisywanie postów, na które często może brakować czasu lub pomysłu. Profile społecznościowe na Facebooku i Instagramie, to przede wszystkim wykorzystanie narzędzia reklamowego Facebook Ads. Pozwala ono na reklamowanie się użytkownikom Facebooka i Instagrama, którzy posiadają cechy charakteryzujące naszą grupę docelową. Tym samym każda Twoja reklama trafia do najbardziej potencjalnych osób, które istnieją realnie i mogą być zainteresowane Twoją propozycją.

 

 

 

Zobacz jak można dobrać grupę docelową na Facebook Ads dla Hodowli Jack Russell Terrier. To tylko przykład koncentrujący się na całej Polsce, więc jeżeli Twoja Hodowla będzie działała lokalnie lub poza granicami kraju, też można to sprawdzić!

 

Założenia grupy docelowej:

  • Lokalizacja: Polska
  • Wiek: 18–65+
  • Język: polski
  • Osoby dopasowane: Zainteresowania: Jack Russell terrier, Jack Russel Terriers, Jack Russel, Jack Russell Terrier Club of America (JRTCA), Jack Russell Terrier Puppies, jack russell terriers, Jack Russel Puppies, Jack Russell Terrier Club of America, Russell Terrier lub Jack Russells!

 

Przy tak bardzo ogólnym ustawieniu grupy docelowej mamy 25.000 osób! Jest to spora grupa docelowa, z którą można dzielić się wiedzą i budować wspólną społeczność wokół JRT. Jednak jeżeli zastanawiasz się nad pomysłem kampanii reklamowej, to można obrać dodatkowy współczynnik np. "krótko po przeprowadzce".

 

"Czujesz się jeszcze nieswojo w nowym miejscu? Pomyśl o kimś, kto poprawi Ci humor i będzie najlepszym przyjacielem w nowym rozdziale życia!"

 

Mamy bardzo przyjemny i konkretny przekaz, a grupa ogranicza się do mniej niż 1000 użytkowników. Z kolei, jeżeli przyjęlibyśmy, że osoby te są "daleko od rodziny" lub "daleko od miasta rodzinnego", to grupa ta ograniczy się do 5000 osób.

 

Drugą bardzo ważna cechą Facebook Ads jest remarketing poprzez tzw. pixel Facebooka. Chodzi o to, że na własnym koncie reklamowym można wygenerować indywidualny, krótki kod html, który umieszczamy na stronie internetowej. Nie jest on widoczny dla użytkowników, a jedynie rejestruje ich odwiedziny w witrynie. Dzięki temu możemy przygotować osobną kampanię reklamową skierowaną do osób, które odwiedziły stronę Hodowli, a następnie znalazły się na swoim profilu na Facebooku lub Instagramie. Jak widać, taka osoba coś już wie o Hodowli, zatem dlaczego nie zachęcić jej również do dołączenia do nas na Facebooku?

Możemy także przygotować coś specjalnego dla takich osób lub poprzez reklamę zachęcić do pozostawienia kontaktu do siebie.

 

 

ANALIZA I MOŻLIWOŚCI GOOGLE ADWORDS, czyli jak Cię piszą, tak Cię szukają!

 

W przypadku Google Adwords nie skupiamy się na na konkretnych cechach osób, ale emitujemy reklamy w czasie rzeczywistym osobom, które szukają tego co mamy do zaoferowania. Tym samym, to użytkownik czegoś szuka, zaś my mu to reklamujemy.

Bardzo ważną zaletą tego systemu reklamowego jest wybór obszaru lokalizacji i skupienie się tylko na emisji reklam tym osobom, które albo przebywają w naszej lokalizacji np. <10km od Hodowli albo szukają tego w naszej lokalizacji np. "hodowla jrt śląsk".

Dzięki temu nie tylko płacimy za zainteresowaną osobą, to dodatkowo pochodzi ona z naszej docelowej lokalizacji.

Żeby było jeszcze korzystniej, to sami określamy swój budżet na taki cel reklamowy wraz z określeniem czasu trwania reklam. Przykładowo może być to 300 zł/mc, co pozwoli nam na wydatki do 10 zł/dzień. Jeżeli przyjmiemy, że koszt pozyskania zainteresowanego użytkownika, to dla nas max. 1 zł, to pozwolimy sobie na pozyskanie min. 10 osób dziennie. Jednak co najważniejsze - nigdy nie zapłacisz więcej niż jesteś na to przygotowany!

 

Analizując zapytania w wyszukiwarce Google w ostatnich 12 miesiącach można zauważyć jakie słowa kluczowe pojawiają się:

 

  • w kontekście Russell Terrier:
    russell terrier
    dżek russell terrier
    juck russell terrier
    russell terrier charakter
    person russell terrier
    john russell terrier
    ack russell terrier
    jack russell terrier
    jack russel terrier
    jack russell terrier sprzedam
    pies jack russell
    szczeniaki jack russell terrier
    jack terrier russel
    pies jack russell terrier
    jack russell sprzedam
    jack russel terriera
    jack russel terierr
    pies rasy jack russell terrier
    jack russell szczeniak
    szczeniaki jack russell
    szczeniaki jack russell terrier sprzedam
  • W kontekście Hodowli:
    jack russell terrier hodowla
    hodowla jack russell terrier
    parson russell terrier hodowla
    jack russell hodowla
    hodowla psów jack russell terrier
    jack russell terrier hodowla śląsk
    russell terrier hodowla
    jack russel terrier hodowla
    hodowla jack russell
    hodowla jack russell terrier śląsk
    hodowla parson russell terrier
    jack russell terrier krótkowłosy hodowla
    parson jack russell terrier hodowla
    jack russell terrier hodowla małopolska
    jack russell terrier hodowla wrocław
    jack russell terrier hodowla kraków

 

Oczywiście podobnych grup możemy wyróżnić więcej np. "gładkowłose", "szorstkowłose", "szczeniaki" itd. Podział fraz na grupy jest ważny w kwestii dopasowania reklamy, która dla zapytania "hodowla jrt" może prezentować się tak:

 

i wyświetli się na górze wyników wyszukiwania w wyszukiwarce Google. Jeżeli osoba wpisująca takie zapytanie będzie zainteresowana tym wynikiem, to klikając w niego przejdzie na docelową stronę internetową Hodowli. Koszt naliczany będzie dopiero w momencie interakcji z reklamą, czyli w tym przypadku jej kliknięcia. 

 

 

Jednak Google Adwords, to nie tylko wyszukiwarka Google!. Drugim rodzajem wykorzystania systemu reklamowego Google jest skierowanie reklam graficznych na interesujące nas portale branżowe, na których możemy przyjąć, że przebywają osoby z naszej grupy docelowej. W przypadku Hodowli mogą być to przykładowo:

  • psy24.pl
  • szarik.pl
  • morusek.pl
  • dogopedia.pl
  • podajlape.pl
  • vetopedia.pl
  • krainapsa.pl
  • animalsy.pl
  • mojpupil.pl
  • olx.pl
  • gumtree.pl
  • funzoo.pl
  • psy-pies.com
  • pmiska.pl

 

Wtedy nasza reklama może być w formie banneru graficznego, który widniej na wskazanych portalach. W tym przypadku również określamy ile na taki cel chcemy przeznaczyć, zaś koszt naliczany będzie dopiero w efekcie kliknięcia w reklamę i przejścia na naszą stronę www.

 

Oto kilka przykładów:

 

Producent karmy Josera reklamuje się w ten sposób np. na http://www.krainapsa.pl/

 

 

Trzecią możliwością wykorzystania Google Adwords jest remarketing, czyli skierowanie reklam do osób, które odwiedziły naszą stronę www lub dodatkowo spełniły jakiś na niej cel np. były w zakładce kontakt.

W tym przypadku również analogicznie dobieramy budżet oraz tworzymy ciekawe i dobre jakościowo bannery z treścią skierowaną do tej grupy.

 

Jednak Google Adwords to również Youtube i możliwość emisji reklam na wybranych kanałach lub przed wybranymi filmikami. Wtedy możemy nakręcić krótki spot o naszej Hodowli lub animację prezentującą ją i nasze psy. Jest to obecnie najbardziej skuteczny sposób zaangażowania użytkowników i zainteresowania ich naszą propozycją. Koszt takiego rodzaju reklamy jest uzależniony od ilości odtworzeń spotu reklamowego, jednak jak zawsze - nigdy nie przekroczy naszych oczekiwań i budżetów!

Zawsze możesz się z nami skontaktować :)

+48 798-494-699
+48 798-494-699
+48 798-494-699
+48 798-494-699
kamil@spectrum-marketing.pl
kamil@spectrum-marketing.pl

jack-russell.pl

Dane adresowe Twojej Hodowli

+48 798-494-699
+48 798-494-699
+48 798-494-699
+48 798-494-699
kamil@spectrum-marketing.pl
kamil@spectrum-marketing.pl

Wszelkie prawa zastrzeżone dla Jack-Russell.PL by SPECTRUM MARKETING © 2017

ZAPISZ SIĘ
ZAPISZ SIĘ
Formularz został wysłany - dziękujemy.
Proszę wypełnić wszystkie wymagane pola!

Dołącz do Nas na:

Chcesz być z nami na bieżąco i poznać sekrety naszej hodowli?

Zapisz się do Klubu Russell'a!

jack-russell.pl

Poznaj moc marketingu internetowego dla Twojej Hodowli !

ZOBACZ O CO CHODZI
KLIKNIJ I SPRAWDŹ
NAPISZ DO MNIE
ODPOWIEM W 24H
ZADZWOŃ
798-494-699